Soffan, skribenten själv

Oj, fick en fin start där på ett väldigt fint inlägg. Jag Sofia Bellinder har fått äran att skriva ett inlägg på hennes mycket fina blogg. Därför tänkte jag dela med mig av något som jag själv skrev om på min blogg eftersom det är såååå himla hemskt.

Igår fick min far hem ett blombud där det stod skrivet på en lapp ``Du är en mycket bra chef, när jag har det jobbigt!´´ Lite smågulligt. Kanske någon som skilt sig eller något liknande, tänkte jag. Däremot när jag fick veta den verkliga innerbörden blev den där buketten och det kortet så mycket gulligare och finare. Pappa berätta att denna människa fann the love of his life men som tog slut redan efter fem år eftersom hon snabbt dog i cancer. I sitt sörjande får han veta att även hans far är döende i cancer. Men där är det inte slut utan även hans två systrar är döende i cancer. Hans pappa orkade inte då mer så han väljer att ta livet av sig genom att hänga sig. På kort tid har denna människa blivit av med the love of his life, hans far OCH hans två systrar, allt som betyder något.

I skrivande stund undrar jag vart man finner kraften och hoppet att gå vidare? Man är trots allt bara människa. Därför vill jag ge en stor eloge till denna människa som ens har kraften att skicka en blomma till min far och tacka honom när det inte ens det är han det är synd om. Såna här stunder får en att värdesätta allt i livet på ett annat sätt. Dont you think so?
/Sofia (jag kommer med fler grymma inlägg snart! shulululu)

man kan inget annat än att älska henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0