Only good things to this day

Vi fick en uppgift på svenskan idag också! Vi skulle skriva 24 verb på ett papper. Sen fick vi ett annat papper som vi skulle fylla i våra ord i meningarna. Och våran blev ju klart skönast! Titta lite längre ner så får ni veta vad vi skrev! hihi

En smart  sensommardag gick jag över den avundsjuka skolgården mot futurum, min trötta arbetsplats. Jag skulle träffa 9b min tråkiga klass. När jag kom in i det påhittiga klassrummet tittade de vackert på mig. - Varför är du sen? sa oberoende Isabelle och upphetsade Vendela i mun på varandra. Vid bordet framför mig satt bedårande Sarah, och gudomliga Andre och arbetade flitligt. Längst ner i klassrummet satt tre underbara herrar inbegripna i en högljudd diskussion. Det var hemlighetsfulla Alexander kreativa William och gripande Linus M. Plötsligt hördes ett otroligt skrik från Elaine. - Nu får ni för sjutton vara tysta! - Ja, här kan man inte jobba sa Linus D och lämnade glatt rummet. Våta Ida och torra Ronja kom försent. Vi har varit hos sjuksyster, sa de. - Suck tänkte jag. Hur ska detta gå? Var har hänt med min generande klass under sommaren? Just då knackade det återigen på dörren. In kom lyckliga Andreas, deprimerade Robert och sorgsna Johanna. - Vi har varit på gitarrlektion meddelade de glatt. Sist av alla kom desperata Calle. - Jag har varit hos tandläkaren, sa han. Då gav jag upp och gick ut genom dörren. Detta blir ett tungt och surt läsår tänkte jag dystert.

Vad tycker ni? Ganska najs va?


peace out

Kommentarer
Postat av: shannon

Hahahah den va ju riktigt rolig ! vem/vilka skrev?

2010-10-21 @ 19:06:21
URL: http://annashan.devote.se
Postat av: Vendela

Hahah, jaa askön! Det var jag, bella, sara och johanna :)

2010-10-21 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0