Om gymnasievalet

Jag har funderat hit och dit angående gymnasievalet.. Jag har olika åsikter för varje dag kan man nästan säga, vilket kan vara lite irriterande. Det går liksom inte att bestämma sig. När man får höra vart andra ska söka verkar det intressant. Men jag vet inte? Kanske bara för att jag vill gå i samma klass. Men egentligen så vill jag inte de, eller asså det skulle VERKLIGEN INTE skada att det blev så. Men man vill träffa nya, nya ansikten.

Jag har kikat i katalogerna som man får information av. Och jag ser ett stort intresse av Hotel - och turismprogrammet! Jag har alltid eller alltid och alltid jag har ofta velat att bli reseledare. Vara utomlands och ta del av familjers semester. Visa dom vad som finns och vilka upplevelser hotellet har. Trotts min flygrädsla skulle jag kunna sattsa på detta. Men liksom nu tänker vi ååååår framåt. Detta blir förmodligen mitt första val. Mitt andra val är nog Barn och Fritidsprogrammet. Därför att jag då vill hjälpa andra, och barn är såklart bakom andra. Det passar ju super. Det tredje får nog bli samhällsvetenskapsprogrammet.

Men detta är bara nu. Det jag vill just nu, kan ändras men troligtvis inte! Eftersom man snart ska ha ett klart var så är det väl dags att sätta igång och fundera. Inte för att det är första gången jag har tänkt på gymnasie. Men just idag är det första gången jag vill hitta intresse för en linje, och nu vet ni vilken. Eller vilka hur man nu säger! Juste jag glömde... Blir förmodligen BCJF här i Bålsta. Jag pallar verkligen inte åka tåg och hålla på.. Fick också höra idag att många som valt i stockholm har ändrat sig och vill byta, men dom kommer inte in igen. Det blir fullt. Hur gör man då? Jadu, då blir det svårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0