Hur jag ser på livet, livet är för bra för att vara sant!

Ibland känns livet pisst.. Och det har alla varit med om, alla mår inte bra hela tiden. Det finns alltid något som är fel. MEN, då har man sina underbara vänner som finns där för en! Utan mina vänner är jag ingenting. Absolut ingenting. Men jag hade varit lika tacksam för livet även om jag inte hade vänner. För jag har fortfarande ett liv och en familj. Sen irriterar jag mig på en sak också. Det är alltid vi som har det jätte bra, men vi blir sura så fort vi inte kan göra något. Medans andra som knappt kan gå, har cancer! Vad som helst! Dom blir bara glada så fort dom får komma ut, jag beundrar verkligen dom. Tycker synd om dom så mycket, men dom är starka! Jävligt starka. Dom klarar mycket utan att klaga.

Dom som har sjukdomar samt fel i knoppen dom ser livet på ett helt annat sätt! Livet för dom är som en dans på rosor, typ. Dom blir överlyckliga för små ting, som om vi ''vanliga'' människor vinner en miljon! Det gör mig glad, att dom har det bra! - Livet är heelt otroligt härligt!! Att ha tråkigt hänger med. Det måste man ha för att någon gång ha riktigt jävla kul! Om man aldrig hade tråkigt hade det intevarit kul. När man har tråkigt så inser man hur bra man har det när man har kul! 

Livet kan vara ett helvete. Och helt OTROLIGT härligt! Och många har kännt att man inte pallar med det längre. MEN VAFAN!? Vem tusan ger upp? Vem slutar kämpa när man mår dåligt? JAG skulle aldrig sluta kämpa. Aldrig, för dyrt för att mista ett underbart liv. Det är klart värt att leva tills det absolut inte går med! Livets mening. Sluta aldrig kämpa, det finns alltid hopp! Lova mig att fortsätta när allt är pisst, precis allt suger, inget går bra, ingen vill ha mig! Det finns inte på den här planeten. Lova mig att aldrig ge upp!

Livet är för bra för att vara sant! Puss, ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Ida

Helt rätt! ;)

2010-08-23 @ 15:29:04
URL: http://hhedstrom.webblogg.se/
Postat av: Vendela

Tack så mycket! :)

2010-08-23 @ 20:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0